علت ایجاد جوش پشت کمر چیست؟ + موثرترین روش های درمان آن
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 3 تير 1402
نظرات

علت ایجاد جوش پشت کمر و موثرترین روش های درمان آن چیست؟

درمان جوش پشت کمر می تواند چالش برانگیز باشد. متاسفانه ایجاد جوش به سال های نوجوانی شما برنمی گردد؛ بلکه آکنه می تواند در هر سنی بنا به دلایل مختلف ایجاد شود. جوش ها می توانند در هر قسمتی از بدن از جمله پشت کمر ظاهر شوند. این عارضه قابل درمان است و روش های مختلفی برای از بین بردن جوش های کمر وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

جوش کمر نشانه چیست ؟

جوش پشت کمر می تواند نشانه های متعددی داشته باشد که از جمله آنها می توان به بلوغ نوجوانان اشاره کرد. در صورتی که سن فرد از دوران بلوغ گذشته باشد و همچنان با جوش پشت کمر مواجه شود، باید علت آن از طریق معاینه یا آزمایش مشخص گردد. به طور مثال برخی زنان هنگام تغییرات هورمونی مثل عادت ماهیانه یا دوران بارداری، جوش پشت کمر را تجربه می کنند. جوش پشت کمر می تواند نشانه ابتلا به برخی بیماری های کبدی مثل کبد چرب باشد.

 

علت جوش پشت کمر چیست

علت جوش پشت کمر چیست ؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد دچار آکنه می شوند، بنابراین مهم است که بدانید چرا و چگونه جوش ها ایجاد می شوند.

بدن شما چربی به نام سبوم تولید می کند. این چربی در غدد متصل به فولیکول های مو شما وجود دارد. سبوم فولیکول های مو را به سمت بالا حرکت می دهد تا به پوست و موی شما رطوبت بدهد.

جوش ها زمانی ایجاد می شوند که سبوم اضافی و سلول های مرده پوست در کنار هم قرار بگیرند. این تجمع چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست و افزایش باکتری ها می شود. هنگامی که دیواره فولیکول مو متورم شود، یک جوش سرسفید ایجاد شده و هنگامی که منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار بگیرند، جوش سرسیاه ایجاد می شود.

اما سوال اصلی اینجاست که علت جوش کمر چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از جمله رایج ترین علت جوش کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک: مشکل آکنه می تواند در خانواده شما وجود داشته باشد.

داروها: آکنه می تواند به عنوان نوعی عارضه جانبی برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ایجاد شود.

هورمون: در سنین نوجوانی اغلب تغییرات هورمونی علت ایجاد آکنه هستند اما در رابطه با بانوان پس از سن بلوغ باید بگوییم که علت جوش کمر در زنان می تواند با تغییرات هورمونی مرتبط باشد که در دوران قاعدگی و بارداری اتفاق می افتد.

تعریق: عرق، به خصوص اگر زیر لباس های تنگ گیر کرده باشد، می تواند آکنه را بدتر کند.

استرس: استرس دلیل مستقیم آکنه نیست، اما می تواند یک عامل موثر در آن باشد.

مواد غذایی: برخی تحقیقات نشان می دهند، مواد غذایی مصرفی در طول روز، می توانند با آکنه مرتبط باشند. با توجه به مطالعات آکادمی پوست آمریکا، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کربوهیدرات‌ های خاصی (مانند نان سفید، چیپس سیب‌زمینی) که سطح قند خون شما را افزایش می ‌دهند، می ‌توانند به افزایش آکنه کمک کنند. برای برخی افراد، محصولات لبنی نیز ممکن است محرک و علت جوش های کمر باشد.

تاثیر استرس بر پوست

قبل از اقدام برای درمان جوش کمر باید از علت دقیق ایجاد آن مطلع شوید.

درمان جوش پشت کمر

در بیشتر موارد، می‌ توانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و استفاده از درمان ‌های خانگی، جوش های پشت کمر را از بین ببرید. در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای خلاص شدن از شر جوش پشت کمر انجام دهید:

بعد از تمرین دوش بگیرید

ماندن عرق و کثیفی روی پوست شما بعد از تمرین می تواند نقش مهمی در ایجاد جوش پشت کمر داشته باشد. بعد از تمرین در اسرع وقت دوش بگیرید. شما همچنین باید لباس های ورزشی کثیف خود را بعد از هر بار تمرین بشویید.

درمان جوش پشت کمر

لایه برداری کنید

برای درمان جوش های کمر از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید. اسکراب لایه بردار با موادی مانند اسید سالیسیلیک برای از بین بردن آلودگی و چربی اضافی از روی پوست شما موثر واقع می شود. این کار می تواند به کاهش میزان سلول های مرده که در مسدود شدن منافذ پوست موثر هستند، کمک کند.

لباس های گشاد بپوشید

عادات تمرینی شما می تواند جوش پشت کمر را تحریک کند. به عنوان مثال، لباس های تنگ می توانند کثیفی و عرق را به دام بیندازند و آن را وارد منافذ پوست کنند. ورزش کردن بدون پیراهن روی دستگاه بدنسازی و کف زمین کثیف نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. پس برای درمان جوش کمر به دنبال لباس های گشاد بروید که به پوست شما اجازه تنفس داده و به دفع عرق کمک می کنند.

استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای از برگ های نوعی درخت در استرالیا تهیه می شود. استرالیایی ها سال هاست که از این گیاه برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می کنند. امروزه می ‌توانید لوسیون‌ها، پاک‌ کننده‌ ها و کرم ‌های زیادی را با استفاده از این ترکیب پیدا کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن درخت چای ممکن است با از بین بردن باکتری ها به درمان آکنه کمک کند. به همین دلیل هم درمان جوش های پشت کمر با استفاده از روغن درخت چای رواج پیدا کرده است.

استفاده از روغن درخت چای

موهای سرتان را ببندید

موهای سر بلند ممکن است به پوست پشت شما برخورد کند و در صورت چرب یا آلوده بودن باعث شیوع آکنه شود. موهای خود را به طور منظم بشویید و در طول ساعات ورزش، آن را با کش به صورت دم اسبی ببندید. همچنین اجازه ندهید نرم کننده یا شامپو با پوست پشت شما تماس پیدا کند؛ چراکه مواد تشکیل دهنده این محصولات می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند.

استفاده از ضد آفتاب مناسب

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است، به خصوص اگر پشت خود را به صورت برهنه در معرض آفتاب قرار می دهید. این در حالی است که یک کرم ضد آفتاب چرب هم می تواند به مسدود شدن منافذ کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب کنید که بدون چربی و سبک بوده و باعث ایجاد جوش پشت کمر نمی شوند. این نوع محصولات در درمان جوش کمر و شانه موثر هستند.

تغذیه سالم داشته باشید

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “شما همان چیزی هستید که می خورید؟ ”یک رژیم غذایی ناسالم می تواند بدن ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. اگر مستعد آکنه هستید، باید بدانید که برخی غذاها می توانند محرک ایجاد جوش باشند.

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای با شاخص گلیسمی (GI) بالا، به این معنی که باعث افزایش سریع قند خون می شوند، ممکن است آکنه را بدتر کنند. این غذاها شامل نان سفید، ماکارونی، برنج سفید و سیب زمینی سفید می شوند.

به جای مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، سعی کنید برای درمان جوشهای پشت کمر موارد زیر را مصرف نمایید:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین بدون چربی
  • غلات کامل

تغذیه سالم

پوشیدن لباس های تنگ هنگام ورزش کردن باعث ایجاد جوش روی کمر می شود.

از بین بردن جوش کمر با دارو

درمان جوش های آکنه دردناک، عمیق کیستیک و ندولار به تنهایی دشوار است. برای استفاده از دارو برای درمان جوش پشت کمر به نسخه پزشک نیاز دارید. به گفته پزشکان، داروهای موضعی ممکن است کیست و ندول را درمان نکنند. آکنه ندولوسیستیک آنقدر عمیق رخ می دهد که داروهای موضعی نمی توانند تا این حد به پوست نفوذ کنند.

آنتی بیوتیک ها به توقف یا کاهش رشد آکنه شدید و کم شدن التهاب کمک می کنند. برخی آنتی ‌بیوتیک‌ ها مانند ترتینوئین، آداپالن، ایزوترتینوئین آکوتان می‌توانند به جلوگیری از ایجاد ضایعات جدید آکنه، از بین بردن جوش پشت کمر و کاهش احتمال بروز آکنه کمک نمایند.

سایر داروهایی که برای درمان آکنه متوسط ​​تا شدید استفاده می‌ شوند و ممکن است مورد استفاده قرار گیرند را در ادامه به شما معرفی می کنیم. اگرچه ممکن است پزشک شما نظر متفاوتی در مورد تأثیر آن ها روی جوش‌ های پشت کمر داشته باشد. این داروها شامل موارد زیر هستند:

  • داکسی سایکلین
  • اریترومایسین
  • تتراسایکلین

علاوه بر ناراحتی جسمی، جوش های عمیق روی پشت شما می توانند روی روان و روابط اجتماعی تأثیر بگذارند و منجر به استرس شوند. از آنجایی که استرس ممکن است آکنه را بدتر کند، توصیه می شود قبل از انجام هر اقدام دیگری در مورد وضعیت خود با پزشک مشورت کنید. اگر در مورد آکنه پشت خود مضطرب هستید، از یک مشاور کمک بگیرید.

یکی از این داروها یعنی ایزوترتینوئین، دارای عوارض جانبی عمده ای از جمله سردرد، خستگی، خشکی پوست، بینی و چشم است.به همین علت، مهم است که قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین باید بدانید که برای از بین بردن جای جوش کمر می توان از انواع کرم ها و پمادها با تجویز پزشک استفاده کرد.

درمان جوش کمر بعد از اپیلاسیون

یکی دیگر از علل بروز جوش پشت کمر، انجام اپیلاسیون است. برای جلوگیری از شدت و افزایش این نوع جوش می توانید راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

  • مناطق آسیب دیده پوست را بیش از دو بار در روز نشویید؛ زیرا می تواند باعث تحریک پوست و بدتر شدن علائم آن شود.
  • از یک صابون ملایم یا پاک کننده و آب ولرم استفاده کنید زیرا آب سرد یا گرم می تواند آکنه را بدتر کند.
  • از محصولات مبتنی بر آب استفاده کنید که به عنوان غیر کومدون زا توصیف می شوند. به دنبال محصولی باشید که روی بسته ‌بندی آن نوشته شده است: «غیر کومدون زا»، «غیر آکنه‌زا»، «منافذ پوست را مسدود نمی‌کند» یا «بدون روغن».
  • از چیزی که به پشت شما ساییده می شود، مانند کوله پشتی استفاده نکنید. هر چیزی که به پشت شما ساییده شود، می تواند پوست شما را تحریک کند.
  • لباس ‌های تمیز بپوشید؛ زیرا لباس ‌های کثیف می ‌توانند عرق، چربی و کثیفی را منتقل کرده و با تحریک بیشتر پوست به ایجاد آکنه کمک کنند.
  • توصیه می شود همیشه در حین ورزش، لباس های گشاد بپوشید و بعد از تمرین لباس ها را عوض کنید.

روش های خانگی برای درمان جوش پشت کمر

در صورتی که جوش پشت کمر خیلی عمیق نبوده و سطحی باشد، می توان از ماسک های خانگی برای درمان آن استفاده کرد.

استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جوش پشت کمر

سرکه سیب حاوی اسید لاکتیک و اسید مالیک است که استفاده از آن باعث لایه برداری سطحی و ملایم سطح پوست شده و آلودگی ها و چربی های اضافه سطح آن را برطرف می کند. این ماده همچنین منجر به متعادل سازی سطح ph پوست نیز می شود و از شدت آکنه می کاهد.

سرکه سیب یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی است که برای پیشگیری از بروز جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مصرف این ماده مفید کافی است سرکه سیب را با آب به نسبت یک به سه با هم ترکیب کرده و با پنبه تمیز روی سطح پوست ماساژ دهید. اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست را شستشو دهید.

استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن جوش پشت کمر

استفاده از کمپرس گرم برای از بین بردن جوش پشت کمر

کمپرس گرم باعث می شود باکتری ها و آلودگی ها که در منافذ باز پوست گیر افتاده اند، خارج شوند. این کار منجر به تسریع روند بهبود جوش پشت کمر می شود. علاوه بر این، درد و التهاب ناشی از آکنه را نیز کاهش می دهد. برای قرار دادن کمپرس گرم می توانید یک قاشق چایخوری نمک را درون یک فنجان آب گرم حل کرده و روی حوله بریزید. آب اضافی حوله را گرفته و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. برای این کار می توانید از کیسه آب گرم نیز کمک بگیرید که کاربرد راحت تری دارد.

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان جوش کمر استفاده از سرکه سیب است.

استفاده از جو دو سر برای درمان جوش پشت کمر

یکی دیگر از راهکارهای خانگی درمان جوش پشت کمر، لایه برداری ملایم و طبیعی پوست با استفاده از جو دو سر است. این محصول منجر به از بین بردن سلول های مرده پوست شده و رفته رفته آکنه را بهبود می بخشد. برای این کار کافی است یک فنجان پودر جو دو سر را درون وان حمام بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه در آن دراز بکشید.

همچنین می توانید جو دو سر را با مقداری عسل و آبلیمو طبیعی ترکیب کرده و روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید این ترکیب روی پوست خشک شود و سپس آن را بردارید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

خواص جو دو سر

درمان جوش پشت کمر با زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان و ضد باکتری قوی است که مصرف آن منجر به از بین رفتن باکتری ها و آلودگی های سطح پوست می شود. برای تهیه این داروی خانگی باید زردچوبه را با ماست یا روغن نارگیل ترکیب کرده و روی کمر بمالید. اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت روی پوست پشت کمر بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را می توانید دو بار در روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش پشت کمر با آلوئه ورا

خواص آلوورا برای درمان مشکلات پوستی اعم از جوش و آکنه به اثبات رسیده است. یکی از مهمترین این درمان ها، از بین بردن جوش پشت کمر است. آلوئه ورا خاصیت خشک کنندگی جوش را دارد و استفاده از آن باعث می شود روند بهبود آکنه سرعت یابد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که از شدت جوش ها می کاهد.

طرز استفاده از آلوئه ورا بسیار راحت است. ابتدا یک برگ از این گیاه را برش داده و ژل آن را استخراج نمایید. سپس ژل را روی پوست کمر قرار داده و ماساژ دهید. این درمان خانگی را می توانید دو یا سه بار در طول روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش پشت کمر با آلوئه ورا

درمان جوش پشت کمر با سیر

سیر از خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ قوی برخوردار است. علت این خواص وجود ماده ای به نام آلیسین در سیر است. آلیسین منجر به افزایش گردش خون در زیر پوست شده و التهاب را کاهش می دهد. علاوه بر این، روند تسریع جوش و آکنه را هم افزایش می دهد. البته هنگام مصرف سیر باید دقت کنید که ممکن است این ماده باعث تحریک و سوزش سطح پوست شود. به همین دلیل توصیه می شود که این ماسک نهایتا ۱۰ دقیقه روی پوست قرار گیرد. برای تهیه ماسک سیر ابتدا یک یا چند عدد سیر را بسته به میزان جوش ها رنده کرده و آن را روی پوست ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.



تعداد بازدید از این مطلب: 141
موضوعات مرتبط: آرایش صورت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود